Vilkår og betingelser – kurs og coaching

Vilkår for kjøp av kurs og coaching – SantLiv Coaching (Org.nr. 930704571)

SantLiv Coaching gjør det enkelt, sikkert og fritt for ubehagelige overraskelser ved kjøp underlagt denne avtalen.
Avtalen gjelder kurs med fysisk oppmøte og coaching (fysisk/digitalt møte).
Oppbevaring og bruk av persondata er underlagt vår personvernerklæring.

1. Coachingtjenester

1.1. Definisjon

Coaching er en målrettet og strukturert prosess der coach og klient samarbeider for å avdekke, utvikle og realisere personlige eller profesjonelle mål. Gjennom dyptgående samtaler og åpne, bevisstgjørende spørsmål støtter coachen klientens selvrefleksjon og utvikling av konkrete handlingsplaner.

1.2. Begrensninger

Coaching er ikke terapi eller medisinsk helsehjelp.
SantLiv Coaching tilbyr ikke behandling for psykiske lidelser. Coachingprosessen er ikke ment å erstatte profesjonell rådgivning eller behandling. Klienten kan tillate rådgivning/veiledning som en del av prosessen.

1.3. Klientens ansvar

Klienten er selv ansvarlig for å sette mål og gjennomføre tiltak for å oppnå resultater. Coachen støtter prosessen, men klienten har ansvaret for utførelsen.

2. Kurs

2.1. Definisjon

Kurs innebærer undervisning, rådgivning og mentoring. Klienten mottar kunnskap via kursmateriell og undervisning.

2.2. Begrensninger

Kurs skal ikke oppfattes som terapi eller medisinsk helsetjeneste. Kursene erstatter ikke behandling eller rådgivning for psykiske utfordringer.

2.3. Klientens ansvar

Klienten forplikter seg til:

  • Å oppgi nøyaktig informasjon ved registrering
  • Å delta aktivt og oppfylle eventuelle faglige krav
  • Å opptre respektfullt og etisk overfor kursledere og øvrige deltakere

Ved inngåelse av «Avtale om tjenester» aksepteres også taushetserklæring og relevante etiske retningslinjer.

3. Ansvarsfraskrivelse

3.1. Ansvarsbegrensning

Coaching og kurs er personlige prosesser og resultater vil variere. SantLiv Coaching fraskriver seg ansvar for valg og handlinger klienten foretar basert på disse tjenestene.

4. Oppdraget

4.1. Beskrivelse

Oppdraget defineres i avtalen mellom partene og kan inkludere individuell coaching, gruppecoaching eller programmer. Detaljer fremgår av «Spesifikke vilkår for avtalen».

5. Betaling

5.1. Pris

Pris avhenger av tjenestetype og spesifiseres i «Avtale om tjenester».

5.2. Betalingsvilkår

Betaling skjer i henhold til avtalte vilkår og kan inkludere forskudd, månedlige beløp eller betaling per økt. Forsinket betaling kan medføre ekstra kostnader eller stans i tjenestene.

6. Angrerett

6.1. Angrerett

Klienten har 14 dagers angrerett etter signering. Angrerett må utøves skriftlig. Etter dette er avtalen bindende.

7. Reklamasjonsrett

7.1. Reklamasjonsrett

Reklamasjon gjelder kun ved alvorlige avvik fra avtalen, for eksempel:

  • Manglende oppmøte uten varsel
  • Ikke leverte eller vesentlig mangelfulle tjenester

Reklamasjon gjelder ikke ved mindre avvik eller misforståelser rundt forventninger.

8. Avbestillingsvilkår

8.1. Avbestilling

  • Coaching må avbestilles minst 24 timer i forveien
  • Kurs må avbestilles minst 48 timer i forveien

Ved for sen avbestilling eller manglende oppmøte kan full betaling kreves.

9. Etikk og konfidensialitet

9.1. Konfidensialitet

All informasjon klienten deler behandles konfidensielt og deles ikke med tredjeparter uten samtykke, med mindre det kreves ved lov.

9.2. Etiske standarder

SantLiv Coaching forplikter seg til etiske retningslinjer. Klienter oppfordres til å melde fra om etiske bekymringer.

9.3. Taushetsplikt

Coachen har taushetsplikt om alt som deles i coaching/kurs – inkludert personlige historier og mål.

10. Overgang til mentoring/rådgivning

10.1. Avtale

Utvidelse til mentoring eller rådgivning må dokumenteres i «Avtale om tjenester».

11. Gyldighet og varighet

11.1. Varighet

Avtalen gjelder fra signering og i avtalt periode. Endringer må avtales gjensidig.

11.2. Signering

Begge parter bekrefter vilkårene ved signering.

12. Avslutning av avtalen

12.1. Oppsigelse

Avtalen kan sies opp med 14 dagers skriftlig varsel. Eventuelle utestående beløp må betales i sin helhet.

12.2. Tvisteløsning

Tvister forsøkes løst gjennom forhandling. Hvis ikke mulig, behandles tvisten etter norsk lov via voldgift. Avgjørelsen er bindende.

13. Force majeure

13.1. Unntakstilfeller

Ingen parter holdes ansvarlig for manglende oppfyllelse ved uforutsette hendelser utenfor deres kontroll, som naturkatastrofer, pandemi, krig eller offentlige restriksjoner.

14. Generelle bestemmelser

14.1. Hele avtalen

Dette dokumentet utgjør hele avtalen mellom partene og erstatter tidligere avtaler.

14.2. Endringer

Endringer må være skriftlige og signeres av begge parter.

14.3. Overføring

Avtalen kan ikke overføres uten skriftlig samtykke fra begge parter.

15. Personvern

15.1. Personvernerklæring

Klienten bekrefter å ha lest og forstått personvernerklæringen, og samtykker til behandling av personopplysninger i tråd med gjeldende lov.